Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.06.2011 08:54 - МЕТОДИ ЗА САМОВЪЗПИТАНИЕ - 18.06.2011
Автор: pandor Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1035 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 21.06.2011 22:02


ЕВАНГЕЛИЕ ОТ ЙОАНА
стихове за размишление

Глава 16.

7. Аз обаче ви казвам истината: за вас е по-добре Аз да си замина; защото, ако не замина, Утешителят няма да дойде при вас; ако ли замина, ще ви Го пратя;
8. и Той, като дойде, ще изобличи света за грях, за правда и за съд:
9. за грях, че не вярват в Мене;
10. за правда, че Аз отивам при Отца Си, и няма вече да Ме видите;
11. а за съд, че князът на тоя свят е осъден.
13. А кога дойде Оня, Духът на истината, ще ви упъти на всяка истина; защото от Себе Си няма да говори, а ще говори, каквото чуе, и ще ви възвести бъдещето.
14. Той Мене ще прослави, защото от Моето ще вземе и ще ви възвести.
15. Всичко, що има Отец, е Мое; затова казах, че от Моето ще вземе и ще ви възвести.
19. Разбра, прочее, Иисус, че искат да Го питат, и рече им: за това ли се питате един други, дето казах: още малко, и няма да Ме виждате, и пак: след малко, и ще Ме видите?
20. Истина, истина ви казвам, че вие ще се разплачете и разридаете, а светът ще се възрадва; вие ще бъдете наскърбени, но скръбта ви ще се обърне на радост.
21. Жена, кога ражда, има болки, защото е дошъл часът й; но, след като роди младенеца, от радост не помни вече мъките, защото се е родил човек на света.
22. Тъй и вие сега сте наскърбени; но Аз пак ще ви видя, и ще се зарадва сърцето ви, и радостта ви никой няма да ви отнеме;
23. и него ден няма да Ме попитате за нищо. Истина, истина ви казвам: каквото и да поискате от Отца в Мое има, ще ви даде.
25. Това ви говорих с притчи; но настава час, когато няма да ви говоря вече с притчи, а открито ще ви известя за Отца.
27. защото Сам Отец ви обича, задето вие Ме обикнахте и повярвахте, че Аз съм от Бога излязъл.
28. Излязох от Отца и дойдох на света; пак оставям света и отивам при Отца.
30. Сега разбираме, че знаеш всичко, и нямаш нужда да Те пита някой. Поради това вярваме, че си от Бога излязъл.
32. Ето настъпва час, и настана вече, да се разбяга всякой у вас си, и Мене самичък да оставите; ала Аз не съм самичък, защото Отец е с Мене.
33. Това ви казах, за да имате в Мене мир. В света скърби ще имате; но дерзайте; Аз победих света.

Всичко казано в тази глава, потвърждава размислите върху глава 15: 
"А когато дойде Утешителят, Когото Аз ще ви пратя от Отца, Духът на истината, Който изхожда от Отца. Той ще свидетелствува за Мене." - Когато се възнесе, Христос не се появи пред учениците си веднага като Дух. Трябваше да мине известен период, в който Той да пречисти Духа и Душата Си от болката и страданието на човешкия живот. Чак тогава  им се изяви като Дух на Истината, идещ от Царството Божие и  свидетелстващ, че Словото е Истина. Учениците получиха своето Утешение - Пътят продължава. Светът не видя възкресения Христос = Христос в своето духовно тяло - защото обитава  едно плътно енергийно ниво с ниски вибрации. Но за пречистените души не случайно се казва, че са "извисени".  Те обитават много по-високи енергийни нива и за тях светът на Духа е реалност и Словото е Истина".
"За вас е по-добре да си замина, защото ако не замина, Утешителят няма да дойде при вас. Ако ли замина, ще ви Го пратя." - Кръстното разпятие на  Христос изяви пред света за първи път една Велика Истина - човекът е плът и Дух. Христос напусна този свят като плът, но се яви като Дух = Утешителят =Духът на истината, свидетелстващ, че Животът не произтича от материалния свят, от плътта.  Напускайки света като плът, той стана невидим за света на плътта. Плътта умря. Но Животът се изяви чрез Духа. "Плътският" Христос = Човешкият Син също бе разколебан преди смъртта Си: "Отче, ако може  да ме отмине тази чаша." Колебанието идва от усещането за един безмислен и насилствен край на един велик живот. Споменът ще просъществува година - две и ще потъне в забрава. Но съдбата на Синът Божий, изпълнил Волята Божия е друга. Неговият "човешки живот" бе продължен чрез Духа - единственият носител на Живота. Плътта може да съществува само в материалния свят. Тя е създадена заради него и извън този свят не съществува. Извън периметъра на този свят тя е мъртва: " пръстта при пръст отива".  В плътта е заложена смъртта. Който вярва в плътта, отрича Живота. Христос дойде да ни призове за Живот, а не за смърт. Плътта на човечеството ежедневно умира, но Христос  и учението за Любовта не са забравени и до ден днешен. Те намират все по-широк отзвук в човешките сърца и  умове, там където обитават нашите безсмъртни Дух и  Душа: "Това ви казах, за да имате в Мене мир. В света скърби ще имате: но дерзайте; Аз победих света." = аз победих смъртта. Победата над смъртта = връзката с Духа, обаче, се постига, когато пречистим мислите и чувствата си от греховните си страсти и ги осветим чрез Любовта.


  Глава 17.

1. Това като каза Иисус, дигна очи към небето и рече: Отче! дойде часът: прослави Сина Си, за да Те прослави и Син Ти,
2.
според както си Му дал власт над всяка плът, та чрез всичко, що си Му дал, да даде тям живот вечен.
3. А вечен живот е това, да познават Тебе, Единнаго Истиннаго Бога, и пратения от Тебе Иисуса Христа;
4. Аз  Те прославих на земята, свърших делото, що Ми бе дал да изпълня.
5. И сега прослави Ме Ти, Отче, у Тебе Самия със славата, що имах у Тебе преди свят да бъде.
6. Явих Твоето име на човеците, които си Ми дал от света; те бяха Твои, и Ти Ми ги даде, и спазиха Твоето слово.
7. Сега разбраха, че всичко, що си Ми дал, е от Тебе;
8. защото словата, що си Ми дал, предадох им ги, и те приеха и разбраха наистина, че съм от Тебе излязъл, и повярваха, че Ти си Ме пратил.
9. Аз за тях се моля; не за цял свят се моля, а за тях, които си Ми дал, защото са Твои.
10.  И всичко Мое е Твое, и Твоето Мое, и се прославих в тях.
11. Не съм вече в света, но те са в света, а Аз ида при Тебе, Отче Светий! опази ги в Твоето име, тях, които си Ми дал, за да бъдат едно, както сме и Ние.
12. Когато бях с тях на света, Аз ги пазех в Твоето име; ония, които си Ми дал, опазих, и никой от тях не погина, освен погибелният син, за да се сбъдне Писанието.
14. Аз им предадох Твоето слово, и светът ги намрази, защото те не са от света, както и Аз несъм от него.
15. Не се моля да ги вземеш от света, но да ги опазиш от злото.
16. Те не са от света, както и Аз не съм от него.
17. Освети ги чрез Твоята истина; Твоето слово е истина.
18. Както Ти Мене прати в света, и Аз ги пратих в света;
19. и за тях  Аз посветявам Себе Си, та и те да бъдат осветени чрез истината.
20. И не само за тях се моля, но и за ония, които по тяхното слово повярват в Мене,
21. да бъдат всички едно: както Ти, Отче, си в Мене, и Аз в Тебе, тъй и те да бъдат в Нас едно - та да повярва светът, че Ти си Ме пратил.
22. И славата, която Ми бе дал, Аз дадох тям, за да бъдат едно, както Ние сме едно;
23. Аз съм в тях, и Ти в Мене, за да бъдат в пълно единство, и за да познае светът, че Ти си Ме пратил и си ги възлюбил, както Мене възлюби.
25. Отче праведний! светът Те не позна; но Аз Те познах, и тия познаха, че Ти си Ме пратил;
26. и явих им Твоето име и ще явя, та любовта, с която си Ме възлюбил, в тях да бъда, и Аз в тях.

"А вечен живот е това, да познаят Тебе, Единнаго Истиннаго Бога, и пратения от Тебе Иисуса Христа" - Много трудно човешкото съзнание може да надскочи рамките на плътта. Ние живеем, ползвайки нашето тяло като средство за изразяване, общуване, придвижване, размножаване, придобиване на необходимите ни блага и знания - един напълно затворен цикъл.  Плътта е свързана  само с настоящия ни живот. Нейното минало се съизмерва с нашето детство, настоящето - с нащата младост, а бъдещето  - с нашата старост и смърт.  Да обричаш бъдещето си на смърт е много печално. Но ако действително се раждаме, за да умрем, кое тогава поддържа безкрайността на материята? Защо съществуват Пророците и откъде черпят своите познания за историята на човечеството с векове напред в бъдещето и векове назад до произхода му?  Христос дава отговора: "те не са от света"; "и за тях Аз посветявам Себе Си, та и те да бъдат осветени чрез истината....но и за ония, които по тяхното слово повярват в Мене, да бъдат всички едно.....". Всеки, който приеме Словото = Христос и познае Неговата Истинност чрез приложението Му в живота си, ще се свърже с Духа, ще стане едно с него и с всички, които вече са осъществили тази връзка. За тези хора се открива друга реалност. Те имат достъп до много по-висши знания и притежават изумителни умения, недостъпни за онези, останали на ниво плът. Но тяхното присъствие между нас ни кара да си задаваме въпроси и да търсим отговори. Малко по малко светлината идва в нашето съзнание, за да стигнем до прозрението, че Животът извън смъртта е абсолютна реалност и ни очаква.

pandor.blog.bg/lichni-dnevnici/2011/06/10/metodi-na-samovyzpitanie-beinsa-duno.762684



Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: pandor
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1029836
Постинги: 329
Коментари: 149
Гласове: 281
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031