Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.06.2011 21:17 - МЕТОДИ НА САМОВЪЗПИТАНИЕ - БЕИНСА ДУНО - 17.06.2011
Автор: pandor Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1095 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 18.06.2011 00:31


ЕВАНГЕЛИЕ ОТ ЙОНА
стихове за размишление

Глава 14.


1. Да се не смущава сърцето ви; вярвайте в Бога и в Мене вярвайте.
2. В дома на Отца Ми има много жилища. Ако да нямаше, щях да ви кажа. Отивам да ви приготвя място.
3.
И кога ида и ви приготвя място, пак ще дойда и ще ви взема при Мене Си, за да бъдете и вие, дето съм Аз.
4. А къде отивам Аз, знаете, и пътя знаете.
6. Каза му Иисус: Аз съм пътят и истината и животът; никой не дохожда при Отца, освен чрез Мене.
7. Да бяхте познавали Мене, щяхте да познавате и Отца Ми. И отсега Го познавате и видели сте Го.
8. Филип Му рече: Господи, покажи ни Отца, и стига ни.
9. Каза му Иисус: толкоз време съмс вас, и не си ли Ме познал, Филипе? Който е видял Мене, видял е Отца; и как ти казваш: покажи ни Отца?
10. Не вярваш ли, че Аз съм в Отца, и Отец е в Мене? Думите, които Аз ви говоря, от Себе Си не ги говоря; а Отец, Който пребъдва в Мене, Той върши делата.
11. Вярвай Ми, че Аз съм в Отца, и Отец е в Мене; ако ли не, то за самите дела вярвайте в Мене.
12.  Истина, истина ви казвам: който вярва в Мене, делата, що Аз върша, и той ще върши, и по-големи от тях ще върши; защото АЗ отивам при Отца Си.
13. И каквото поискате от Отца в Мое име, ще го направя, за да се прослави Отец в Сина.
14. Ако поискате нещо в Мое име, Аз ще го направя.
15. Ако Ме любите, опазете Моите заповеди.
16. И Аз ще помоля Отца, и ще ви даде друг Утешител, за да пребъдва с вас вовеки,
17. Духът на истината, Когото светът не може да приеме, защото Го не види, нито Го познава; а вие Го познавате, защото Той с вас пребъдва и във вас ще бъде.
19. Още малко, и светът няма вече да Ме вижда; а вие ще Ме виждате, защото Аз живея, и вие ще живеете.
20. И него ден ще разберете, че аз съм в Моя Отец, и вие сте в Мене, и Аз във вас.
21. Който има заповедите Ми и ги пази, той е, който Ме люби; а който Ме люби, възлюбен ще бъде от Отца Ми; и Аз ще го възлюбя и ще му се явя Сам.
23. Иисус му отговори и рече: ако някой Ме юлби, ще спази словото Ми; и Моят Отец ще го възлюби, и ще дойдем при него и жилище у него ще направим.
24. Който Ме не люби, не спазва словата Ми; а словото, що слушате, не е Мое, а на Отца Ми, Който Ме е пратил.
26. А Утешителят, Дух Святий, Когото Отец ще изпрати в Мое име, Той ще ви научи на всичко и ще ви напомни всичко, що съм ви говорил.
27. Мир ви оставям; Моят мир ви давам; Аз ви давам не тъй, както светът дава. Да се не смущава сърцето ви, нито да се плаши.
28. Чухте, че Аз ви рекох: отивам от вас, и пак ще дойда при вас. Да Ме бяхте любили, щяхте да се възрадвате, че рекох, отивам при Отца; защото Моят Отец е по-голям от Мене.
30. Няма вече много да говоря с вас, защото иде князът на тоя свят, и в Мене той няма нищо.
31. Но отивам, за да разбере светът, че любя Отца и, както Ми е заповядал Отец, тъй и правя. Станете, да си идем оттук.


Нека разгледаме Царството Божие като една много добре уредена социална държава. В нея всичко е така организирано, че всеки се чувства доволен и щастлив, защото е открил себе си. Занимава се с това, което иска, има неограничен достъп до знанията, които са му нужни, може да разчита на подкрепата и любовта на всички около себе си и е неограничен в постиженията си. Когато човек е щастлив, той винаги е готов да сподели щастието си с другите. Или това е една държава на споделеното щастие. Една високоорганизирана държава винаги се базира на строги закони, които всички спазват с ясното съзнание, че това поддържа общото щастие, както и щастието на всеки поотделно. Високоразвитите индивиди на това общество, убедени в полезността на тези  закони, ги приемат вече не като закони, а като естествена необходимост за поддържане на състоянето на щастие. Ако в тази държава попаднат индивиди с по-ниско ниво на съзнание, те няма да могат да проумеят защо е необходим редът. Според техните разбирания всеки съществува  сам за себе си и задоволява собствените си прищевки без да го интересува какво причинява на хората около себе си. Дори и само един такъв индивид внася около себе си невъобразим хаос. За да стане пълноправен член на държавата на щастието, той трябва коренно да промени възгледите си, трябва да започне да работи върху съзнанието си, трябва да отвори сърцето си не само за хората около себе си, но за всички хора. Това е огромна промяна, която трябва да се извърши. В противен случай индивидът с нискоразвито съзнание, дори и попадайки в държавата на щастието, ще бъде безкрайно нещастен, защото ще се чувства ограничен от правилата й и ще страда, защото не разбира защо го ограничават. Този човек трябва да започне да изучава реда на тази държава, за да го проумее. Когато разбере високите идеали, които са кодирани в законите на обществото на щастието, той сам ще пожелае те да станат негова кръв и плът.  Значи, когато не разбираме нещо, го отхвърляме, но когато го разберем, го обикваме и желаем да постигнем още по-дълбоко разбиране. Христос ни казва, че в Царството Божие има много места, т.е. всеки има своето място там, но трябва да премине през известна подготовка. Подготовката е изучаването на Словото, защото то съдържа законите на съществуване на Царството Божие. Сам Сина Човешки трябваше да мине през много пречистващи изпитания - трябваше 40 дена да се бори с изкушенията на плътта в пустинята; трябваше да се роди и живее беден, за да покаже великото превъзходство на Силата и Властта на Словото над силата и властта на физическия свят - "цял свят тръгна подире Му"; трябваше да донесе Светлина и Свобода на Човечеството и да понесе цялата болка от незаслужената му омраза; трябваше да научи закона на смирението и закона на  прошката; трябваше да прости на убийците си, заради непроявеното Добро в тях, защото знаеше, че те някога също ще стъпят на пътя на Светлината; трябваше да позволи да разпнат плътта му на кръста, за да Го признаят за Син Божий. Но Той получи Възкресението чрез Духа и получи правото да го даде на най-верните си последователи - апостолите, за да споделят Неговото щастие и да пребъдват в Него, както Той в Отца, т.е. да имат неограничен достъп до Мъдростта, Знанието, Силата и Властта да творят Добро. Синът Човешки е събирателен образ на всички човеци. Историята на Сина Човешки е историята на всяко човешко същество, защото единственият път на Живото Човечество е пътят на еволюцията, а крайната цел Съвършенството.
  "Мир ви давам, Моят мир ви давам" -  Въпреки изпитанията, през които преминава във физически план, Христос има дълбок вътрешен мир, защото знае, че всеки един човек е призван да стане Син Божий и да влезе в Царството Божие, там където го чака определеното му място. Пътищата са различни, но рано или късно човек открива Светлината. А този, който веднъж я открие, никога повече не може да се върне към тъмнината.

  Глава 15.

1. Аз съм истинската лоза, и Моят Отец е лозарят.
2.
Всяка пръчка у Мене, която не дава плод, Той отрязва; и всяка, която дава плод, чисти я, за да дава повече плод.
3.
Вие сте вече чисти чрез словото, що съм ви проповядвал.
4. Пребъдете в Мене, и Аз във вас. Както пръчката сама от себе си не може да дадва плод, ако не бъде на лозата, тъй и вие, ако не бъдете в Мене.
5. Аз съм лозата, вие пръчките; който пребъдва в Мене, и Аз в него, той дава много плод; защото без мене не можете да вършите нищо.
6. Ако някой не пребъде в Мене, бива изпвърлен навън, както пръчката, и изсъхва; и събират пръчките, та ги хвърлят в огън, и те изгарят.
7.
Ако пребъдете в Мене, и словата Ми пребъдват във вас, то каквото и да пожелаете, искайте, и ще ви бъде.
8. С това ще се прослави Моят Отец, ако вие принасяте много плод, и тогава ще бъдете Мои ученици.
9. Както Отец възлюби Мене, и Аз възлюбих вас: пребъдете в Моята любов.
10. Ако спазите Моите заповеди, ще пребъдете в любовта Ми, както и Аз спазих заповедите на Отца Си, и пребъдвам в любовта Му.
11. Това ви казах, за да пребъде Моята радост във вас, и радостта ви да бъде пълна.
12. Тази е Моята заповед: да любите един другиго, както Аз ви възлюбих.
13. Никой няма любов по-голяма от тая, да положи душата си засвоите приятели.
14. Вие сте Ми приятели, ако вършите всичко онова, що ви Аз заповядвам.
15.
Не ви наричам вече слуги, защото слугата не знае, що върши господарят му; а ви нарекох приятели, защото ви казах всичко, що съм чул от Отца Си.
16. Не вие Мене избрахте, но Аз вас избрах и ви поставих да идете и да принасяте плод, и плодът ви да пребъдва, та каквото и да поискате от Отца в Мое име, да ви даде.
17. Това ви заповядвам: да любите един другиго.
18. Ако светът ви мрази, знайте, че Мене преди вас е намразил.
19. Да бяхте от света, светът щеше да люби своето; а понеже не сте от света, но Аз ви избрах от света, затова светът ви мрази.
20.
Помнете словото, що ви казах Аз: няма слуга по-голям от господаря си. Ако Мене гониха, и вас ще гонят; ако Моето слово спазиха, и вашето ще спазят.
21. Но всичко това ще ви сторят заради Моето име, защото не знаят Оногова, Който Ме е пратил.
22. Ако не бях дошъл и не бях им говорил, грях не щяха да имат; а сега нямат извинение за греха си.
23. Който Мене мрази, мрази и Отца Ми.
24.
Ако не бях сторил между тях делата, който никой друг не е сторил, грях не щяха да имат; а сега и видяха, и намразиха, и Мене, и Отца Ми.
25. Но това стана, зада се сбъдне словото, писано в Закона им, че Ме намразиха без вина.
26. А кога дойде Утешителят, Когото Аз ще ви пратя от Отца, Духът на истината, Който изхожда от Отца, Той ще свидетелствува за Мене;
27. а и вие ще свидетелствувате, понеже отначало сте с Мене.

Лозата е единственото растение, от което се прави вино. Нейните корени имат формата на човешко тяло. Листата й имат пет разклонения, като човешката ръка. Те символизират 5-те висши Добродетели - Доброта, Правда, Мъдрост, Любов, Истина. Виното е символ на Христовата кръв. Чистото вино се получава след буйна ферментация, т.е. след основно пречистване. Кръвта се разпределя до всички органи и системи чрез сърцето - храмът на Любовта. Кръвта пренася кислорода до всяка клетка, като осигурява дишането й, свързва я с Духа. Правилно употребено, то стимулира кръвообращението и повдига вибрациите на сърцето, ума и цялото тяло. Христос казва: "ако не ядете от моята плът и не пиете от моята кръв". Неговата плът е Словото, а кръвта Му е Духът. Пречистването на Земята и повдигането на Човечеството станаха възможни само след проливането на кръвта му. Прониквайки в Земята, тя повдигна нейните вибрации, защото  носеше Духа Божий в себе си. Христос беше единствен носител на Словото /лозата/. Онези, които опитаха Словото станаха Негови последователи /пръчките на лозата/. Тези, които са верни на Учението до смърт, оживяват в Духа и принасят плод много - стават достоен пример за нови последователи. Тези, които само четат, но не прилагат или са непостоянни в приложението, не постигат нищо. С тях  Бог=Висшият  Разум не се занимава. Те са оставени да водят живота си както намерят за добре, но отдавайки се на света, те неизменно се саморазрушават. Това ги кара да преосмислят ценностната си система. Чак тогава те се връщат към Словото и започват да го изучават и да разбират мъдростта, вложена в него от позицията на осъзнатите  грешки.

"Както пръчката сама от себе си не може да дава плод, тъй и вие, ако не бъдете в Мене." - Вратата към Царството Божие е Христос  = Словото. Можем да се убедим в Истинността на Словото, само ако го прилагаме. Само тогава можем да кажем "аз и Бог едно сме", т.е. вярваме и служим на една Истина, на едни и същи високи идеали. Само тогава можем да приемем Духа в пълнотата му и да се превърнем в Път, Истина и Живот за онези, които са още в началото.

"А когато дойде Утешителят, Когото Аз ще ви пратя от Отца, Духът на истината, Който изхожда от Отца. Той ще свидетелствува за Мене." - Когато се възнесе, Христос не се появи пред учениците си веднага като Дух. Трябваше да мине известен период, в който той пречисти Духа и Душата Си от болката и страданието на човешкия живот. Чак тогава Той им се изяви като Дух на Истината, идещ от Царството Божие и  свидетелстващ, че Словото е Истина. Учениците получиха своето Утешение. Светът не вижда възкресения Христос = Христос в своето духовно тяло, защото обитава в едно много плътно енергийно ниво с много ниски вибрации. Но за пречистените души не случайно се казва, че са "извисени".  Те обитават в много по-високи енергийни нива и за тях светът на Духа е реалност и Словото е Истина.
  pandor.blog.bg/lichni-dnevnici/2011/06/10/metodi-na-samovyzpitanie-beinsa-duno.762684



Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: pandor
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1032767
Постинги: 329
Коментари: 149
Гласове: 281
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930