Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.06.2011 02:06 - МЕТОДИ НА САМОВЪЗПИТАНИЕ - БЕИНСА ДУНО - 14.06.2011
Автор: pandor Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1022 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 14.06.2011 11:11


ЕВАНГЕЛИЕ НА ЙОАНА
стихове за размишление

14.06.2011 г.

Глава 9.

1. И като минаваше, видя един човек, сляп по рождение.
3. Иисус отговори: нито тоя е съгрешил, нито родителите му, но това биде, за да се явят делата Божии върху му.
4. Аз трябва да върша делата на Тогова, Който Ме е пратил, докле е ден; настъпва нощ, когато никой  не може да работи.
5. Докле съм на света, светлина съм на света.
7. и му рече: иди се умий в къпалнята Силоам /което значи: пратен/. Той отиде, уми се и се върна прогледнал.
30. Отговори човекът и им рече: това е и чудното, че вие не знаете, откъде е, а ми отвори очите.
31. Ние пък знаем, че Бог не слуша грешници; но, който почита Бога и върши волята Му, тогова слуша.
32. Открай век не се е чуло, някой да е отворил очи на слепороден.
33. Ако Той не беше от Бога, не можеше да направи нищо.
35. Иисус чу, че го изпъдили вън и, като го намери, рече му: ти вярваш ли в Сина Божий?
36. Той отговори и рече: кой е, господине, та да повярвам в Него?
37. Иисус му рече: и видял си Го, и , Който говори с тебе, Той е.
38. А той рече, вярвам, Господи! И му се поклони.
39. А Иисус рече: за съд дойдох Аз на тоя свят, за да виждат невиждащите, а виждащите да станат слепи.
40. Чуха това някои от фарисеите, които бяха с Него, и Му рекоха: нима и ние сме слепи?
41. Иисус им рече: да бяхте били слепи, не щяхте да имате грях; но сега казвате, че виждате, затова грехът ви остава.

Христос не се е преродил на Земята сам. С него са дошли и много други високо посветени души /апостолите и други сподвижници/, които в земен план са заемали изключително скромно положение, както и самият Христос. Това не е случайно. За хората властта, богатството и големите възможности на живота са свързани с парите, с външните неща. Това са факторите които създават законите на човешкото общество. Те, обаче,  са преходни и тленни. Богатството, което донесе Иисус - Словото Божие, Учението за Любовта - е живо и непреходно. То има реална сила, защото съдържа в себе си Духа Божий. Имено чрез него Христос извърши толкова много чудеса. Слепецът, както и многото чудодейно излекувани от Христос, не са били случайни хора. Това са напреднали в своето развитие духове, предани на Божието дело. Те са се самопожертвали, като са приели да се родят бедни, с физически недостатъци, за да "се явят чрез тях делата Божии" . Затова Христос казва за слепия по рождение, че нито той, нито семейството му имат някакъв грях.  Слепият е излекуван в къпалнята Силоам, което означава "пратен". Христос изцелява чрез Духа, чрез Бог. Бог му праща тези, които са заслужили изцелението си. В други случаи Христос казва след изцелението  "и повече недей греши".  Това означава, че грехът осакатява както духовното, така и физическото тяло. Всички наши болести са последици от греховната ни природа. Духът може да работи само в чистите умове и сърца. Само те могат да приемат и да предават Светлината = Знанието без изкривявания. "Бог не слуша грешници." За да искаме нещо от Бог, а в молитвите си ние само искаме, трябва и да дадем. В случая се иска да отдадем греховете си, т.е. да положим нужните усилия, да се изправим. В противен случай оставаме роби на греховете, а последиците са разрушителни. Затова е казано, че не можеш да служиш едновременно на двама господари. Ако спазваме разумните закони на Любовта ни очакват здраве, вътрешен мир, удоволетворение, радост от живота, красиви приятелства и необятни познания. Това непремено ще ни направи силни, устойчиви, уравновесени, любящи и свободни. За да следваме Божията Любов се изисква диамантена воля, защото изкушенията в света са много. Ако служим на света и на неговите закони, сме изложени на много опасности, които реално застрашават психическото и физическото ни здраве. Доказателство за това е лавинообразно нарастващият асортимент от най-различни животозастрашаващи болести.

Слепотата не е само физическо понятие. Съществува и духовна слепота. Отричаме очевидното, отхвърляме истината тогава, когато имаме користни цели, т. е. ставаме роби на греха. Фарисеите са свидетели на проглеждането на слепеца, но обявяват Христос за грешник и то не поради факта, че е извършил чудо, а защото го е извършил в събота. Това е изкривяване на истината от "духовници", които са уплашени, че се явява някой, който застрашава влиянието и властта им. Заради  властта и удобствата, които санът им осигурява, те са готови да преследват и да убият Онзи, за Когото всъщност трябва сами да свидетелстват. Това са "служителите Божии", които са призвани да вършат делата Божии. Пред Бог или служенето на хората, те избират да служат на собствените си интереси. Затова прогледналият слепец им казва: "това е и чудното, че вие не знаете от къде е, а ми отвори очите" и  "Бог не слуша грешници, но който почита Бога и върши волята Му, него слуша." Слепецът вижда и признава Христос като Син Божий. А "виждащите" фарисеи, "носителите на духовното знание",   поради скритите си скрупули, остават слепи за божественото и разпознават единствено плътта. И това е "грях, който остава".
  Глава 10.

1. Истина, истина ви казвам: който не влиза през вратата в овчата кошара, а прескача отдругаде, той е крадец и разбойник;
2.
а който влиза през вратата, пастир е на овците:
3. нему вратарят отваря, и овците слушат гласа му, и той зове овците си по име и ги извежда;
4. и кога изведе овците си, върви пред тях; а овците вървят подире му, понеже познават гласа му;
5. подир чужди човек не вървят, а бягат от него, понеже гласа на чуждите не познават.
7. Тогава Иисус пак им рече: истина, истина ви казвам: Аз съм вратат на овците.
8. Всички, колкото са идвали преди Мене, са крадци и разбойници; но овците не ги послушаха.
9. Аз съм вратата: който влезе през Мене, ще се спаси, и ще влезе, и ще излезе, и паша ще намери.
10. Крадецът дохожда само, за да открадне, убие и погуби. Аз дойдох, за да имат живот, и да имат в изобилие.
11. Аз съм добрият пастир: добрият пастир полага душата си за овците;
12. а наемникът, който не е пастир, комуто овците не са негови, вижда вълка, че иде, оставя овците и бяга; а вълкът разграбя и разпръсва овците.
13. Наемникът пък бяга, защото е наемник, и не го е грижа за овците.
14. Аз съм добрият пастир; и познавам Моите Си, и Моите Ме познават.
15. Както Ме познава Отец, тъй и Аз познавам Отца; и душата Си полагам за овците.
16. Имам и други овци, които не са от тая кошара, и тях трячва да приведа; и ще чуят гласа Ми, и ще бъде едно стадо и един Пастир.
17. Затова Ме люби Отец, защото Аз Си давам душата, за да я приема пак.
18. Никой не Ми я отнима, но Аз Сам от Себе Си я давам. Имам власт, да я дам, и  власт имам пак да я приема. Тая заповед получих от Отца Си.
24. Тогава иудеите Го заобиколиха и Му казваха: докога ще измъчваш душите ни? Ако си Ти Христос, кажи ни открито.
25. Иисус им отговори: казах ви, ала не вярвате; делата, които Аз върша в името на Моя Отец, те свидетелствуват за Мене.
26. Но вие не вярвате, понеже не сте от Моите овци, както ви рекох.
27. Моите овци слушат гласа Ми, и Аз ги познавам, и те вървят подире Ми,
28. и Аз им давам живот вечен; и те няма да погинат вовеки; и никой не ще ги грабне от ръката Ми.
29. Моят Отец, който Ми ги даде, е по-голям от всички; и никой не може ги грабна от ръката на Отца Ми.
30. Аз и Отец едно сме.
32. Иисус им отговори: много добри дела ви показах от Моя Отец; за кое от тия дела с камъни Ме замеряте?
33. Иудеите Му отговориха: не за добро дело с камъни Те замеряме, а за богохулство и за това, дето Ти, бидейки човек, правиш се Бог.
34. Иисус им отговори: не е ли писано в Закона ви: Аз рекох: богове сте?
35. Ако Той нарече богове ония, към които бе отправено словото Божие /и не може да се наруши Писанието/,
36. на Тогова ли, Когото Отец освети и прати в света, вие казвате: богохулстваш, защото рекох: Аз съм Син Божий?
37. Ако не върша делата на Моя Отец, не Ми вярвайте;
38. ако пък ги върша, макар на Мене и да не вярвате, на делата повярвайте, за да разберете и повярвате, че Отец е в Мене, и Аз съм в Него.
41. Мнозина дойдоха при Него и казваха, че Йоан не бил сторил никакво чудо; но всичко, що Йоан бил казал за Него, било истинско.

Всеки, който има Любов в сърцето си, е готов да служи, да помогне,  да пожертва без да търси своето си. Душата е свързана с емоциите ни, а следователно - със сърцето и Любовта. На онзи, който има Любов в сърцето си, душата му е пълна с благост, милосърдие, доброта и той е готов безрезервно да отдава. Казваме "душата си давам за този човек". Защо? Защото усещаме безрезервната му любов и преданост към нас. Всъщност преди ние да дадем душата си на този човек, той ни е отдал своята.

Кога сме готови да последваме някого? Първо, когато усетим, че този човек ни обича, че любовта и намеренията му са безкористни; второ, когато разберем, че той е извор на мъдрост и знания, които осмислят живота ни и трето, когато знанията, уменията и доброжелателството на този човек са за нас сигурна защита. Този човек е светлина, която ни помага в трудни ситуации. Неговите знания са врата, зад която неочаквано се отваря път, макар че ние виждаме само безизходица.

Това прави за нас Христос и то по най-съвършения възможен начин.Онзи, който има макар и малко любов в сърцето си, не може да не разпознае чистата Божествена Любов. Любовта е единствената сила, която може да събере душите, сърцата и умовете ни в едно. Затова е толкова важно да поддържаме светли мисли и чисти чувства. Всяко отклонение от това правило означава подмяна на ценностната система и изкривяване на истината. А изправянето на погрешките, понякога коства цял един нерадостен живот.

"Аз рекох: богове сте" - Христос е Велик Учител, разполага с уникални знания, сили, власт и възможности, недостижими за човешките същества. С право можем да кажем, че е Господар. Но Господарят, носител на Божествената Любов, е дошъл да раздава своите богатства и да се погрижи и другите да научат пътя, и начините за придобиването им. Той знае, че във всеки човек има вложена Божествена искра и е дошъл да я запали, за да се оттърсим от заблудите и греховете и да примем Любовта, която ще ни направи едно с Бог.
pandor.blog.bg/lichni-dnevnici/2011/06/10/metodi-na-samovyzpitanie-beinsa-duno.762684



Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: pandor
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1032189
Постинги: 329
Коментари: 149
Гласове: 281
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930