Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.06.2011 12:12 - МЕТОДИ НА САМОВЪЗПИТАНИЕ - БЕИНСА ДУНО - 13.06.2011
Автор: pandor Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1012 Коментари: 0 Гласове:
-1

Последна промяна: 13.06.2011 16:15


ЕВАНГЕЛИЕ ОТ ЙОАНА

стихове за размишление

13. 06.2011


Глава 8.

7. А като настояваха да Го запитват, Той се поизправи и им рече: който от вас е без грях, нека пръв хвърли камък върху нея.
10. Като се поизправи и не видя никого, освен жената, Иисус й рече: жено, де са твоите обвинители? Никой ли те не осъди?
11. Тя отговори: никой, Господи! Иисус й рече: и Аз те не осъждам. Иди си и недей вече греши.
12. Пак им говори Иисус и рече: Аз съм светлината на света; който Ме последва, той не ще ходи в мрака, а ще има светлината на живота.
14. Иисус им отговори и рече: макар Аз Сам да свидетелствувам за Себе Си, свидетелството Ми е истинско, защото зная, откъде съм дошъл, и накъде отивам; а вие не знаете, откъде съм дошъл и накъде отивам.
15. Вие съдите по плът. Аз не съдя никого.
16. Но и ако съдя, съдът Ми е истински, защото Сам не съм, но Аз и Отец, Който Ме е пратил.
18. Аз съм, Който свидетелствувам за Себе Си, и Отец, Който Ме е пратил, свидетелствува за Мене.
19. Тогава Му рекоха: де е Твоят Отец? Иисус отговори: вие не знаете нито Мене, нито Отца Ми; ако знаехте Мене, щяхте да знаете и Отца Ми.
21. И пак им рече Иисус: Аз отивам, и  ще Ме търсите, и в греха си ще умрете. Където Аз отивам, вие не можете да дойдете.
23. Той им рече: вие сте от долните. Аз съм от горните; вие сте от този свят, Аз не съм от тоя свят.
24. Затова ви казах, че ще умрете в греховете си; наистина, ако не повярвате, че съм Аз, ще умрете в греховете си.
25. Тогава Му рекоха: кой си Ти? Иисус им отговори: Аз съм това, което ви и говоря отначало.
26. Много имам за вас да говоря и да съдя; но Тоя, Който Ме е пратил, е истински, и което Аз съм слушал от Него, това и казвам на света.
27. Не разбраха, че им говореше за Отца.
28. А Иисус им рече: кога издигнете Сина Човечески, тогава ще узнаете, че съм Аз; и нищо не върша от  Себе Си, но, както Ме е научил Отец, тъй говоря.
29. Тоя, който Ме е пратил, е с Мене; Отец не Ме е оставил самичък, защото Аз върша винаги онова, което е Нему угодно.
30. Когато Той говореше това, мнозина повярваха в Него.
31. Тогава Иисус казваше на повярвалите в Него иудеи: ако вие пребъдете в словото Ми, наистина сте Мои ученици,
32. и ще познаете истината, и истината ще ви направи свободни.
34. Иисус им отговори: истина, истина ви казвам: всякой, който прави грях, роб е на греха.
35. А робът не пребъдва вечно в къщи; синът пребъдва вечно.
36. И тъй, ако Синът ви освободи, ще бъдете наистина свободни.
38. Аз говоря това, що съм видяла у Моя Отец; а вие вършите онова, що сте видели , вашия отец.
41. Вие вършите делата на баща си. На това Му рекоха: ние от блудство не сме родени; едного Отца имаме, Бога.
42. Иисус им рече: да беше Бог ваш Отец, щяхте да Ме обичате, понеже Аз съм излязъл и дохождам от Бога; защото Аз не съм дошъл от Себе Си, а Той Ме прати.
43. Защо не разбирате речта Ми? Защото не можете да слушате словото Ми.
44. Ваш баща е дяволът; и вие искате да изпълнявате похотите на баща си. Той си беше открай човекоубиец и не устоя в истината, понеже в него няма истина. Кога говори лъжа, своето говри, защото е лъжец и баща на лъжата.
45. А понеже Аз говоря истината, не Ми вярвате.
46. Кой от вас ще Ме укори за грях? Ако пък говоря истина, защо Ми не вярвате?
47. Който е от Бога, той слуша Божиите думи. Вие затова не слушате, защото не сте от Бога.
50. Ала аз не търся Моята слава: има Друг, Който я търси и съди.
51. Истина, истина ви казвам: който спази словото Ми, няма да види смърт вовеки.
54. Иисус отговори: ако Аз се славя Сам, слават Ми е нищо. Моят Отец е, който Ме прославя и за Когото вие казвате, че е ваш Бог,
55. но го не познахте, пък Аз Го зная. И ако кажа, че Го не познавам, ще бъда като вас лъжец. Но аз Го зная и пазя словото Му.
56. Авраам, вашият баща, би се зарадвал да види Моя ден, и видя, и се възрадва.
58. Иисус им рече: истина, истина ви казвам: преди Авраам да е бил, Аз съм.

Божието Име, което е дадено на Мойсей е "Аз съм, това, което съм." В тази глава Бог много често свидетелства чрез името си  "Аз съм".

Коя е Силата, чрез която Словото въздейства? Разгневената тълпа е готова да хвърля камъни по прелюбодейцата, а Христос съвсем спокойно пита, кой е безгрешен и тълпата се разотива. Как се въздейства върху разгневена тълпа? Това означава само едно. При всички обстоятелства оставаме свързани с Бог. Той има ключ за всеки от нас и във всеки момент може да спре всяко наше действие. В случая Той въздейства върху съвестта на нападателите и им казва, че грешникът не може да съди грешник. Само Бог може да съди, защото само Той знае дълбоките причини за погрешките. На подсъзнателно ниво ние осъзнаваме, че Бог знае всичко за нас, а ние сме толкова малки, че дори не Го познаваме, нито сме Го виждали. Осъзнаваме всепроникващата Светлина, пред която сме изправени и се смущаваме от тъмнината в нас, породена от греховете ни. Оказва се, че Бог с един замах може да събуди нашата божествена природа, но тогава се обезмисля настоящия ни живот. А той ни е даден, за да изправим погрешките си, да натрупаме мъдрост, необходима за по-нататъшното ни развитие в Духа. По-силното, по-висшето  в нас е духовната ни природа. Когато Бог ни говори, той говори с духа в нас. Той има власт да ни застави да Го чуем. Всички природни катаклизми говорят за това, всички "случайни" неблагоприятни събития говорят за това. Но Бог не използва насилието. Той оставя хората сами да обработват даденото им знание и сами да достигнат до безценната мъдрост, вложена в него. Кои разбират Словото? Тези, които са от Бога, които са приели Любовта за основа на живота си. Светлината върви към тях по права линия. Но тези, които са се отклонили от Любовта трудно слушат Божиите думи. Отклонението е греха. Светлината се пречупва. "Гледаш под различен ъгъл" - нищо случайно няма във фразите, които сме приели като идиоми.

А какво е грехът? Погрешката е липса на знание. Като направиш погрешка, виждаш резултата и като не ти хареса се стремиш да я изправиш. Вече имаш знанието какво не трябва да правиш. Грехът е повторение на погрешката, защото вече имаш знанието и той се наказва. Грехът на един променя всичко в цялото, нарушава реда и хармонията, защото никой не съществува самостоятелно. Всичко е свързано. Първият грях идва в момента, когато Адам и Ева решават да съществуват отделно от Бога за собствена облага. Това нарушава принципа на цялото,  защото Бог е цялото. В Него съществуват природата, тварите, Адам и Ева. Природата и тварите имат колективно съзнание и то е подчинено на Свръхсъзнанието на Бог. Те точно следват законите на своето развитие. Затова, когато искаме да се учим на хармония отиваме в Природата. Тя е източник на красота и здраве. Адам и Ева също са производни на Бог, т.е. части от цялото, но имат индивидуално съзнание и свободата да се учат, за да станат някога сами богове. Тяхното първо посегателство, обаче, е било точно върху Любовта. Те са свели Божествената Любов до плътската. Счели са, че могат да се самопроизвеждат по плът, значи са божествени. Бог ги е изгонил от Рая. За мен това означава, че е прекъснал връзката си с тях. Оставил Ги е  да се изживеят като плът,  докато не усетят празнината от липсата на Дух и Душа. Плътта се ражда, размножава и умира. Плътската любов е до време и от нея произтичат много грехове. Между Духът и Душата съществува вечна и непроменяща се Любов. Те същесвуват вечно и техният свят е безграничен и непрекъснато развиващ се. Факт е, че хора, които са направили връзка с духа си, могат да се пренасят в различни точки на планетата, могат да пътуват до Слънцето и звездите, могат да придобиват безгранични знания по вътрешен път. Това е възможно само за онези, които са приели Любовта и следват нейните разумни закони. Те винаги са във връзка с Бог, с безграничното и животът им придобива други измерения, недостъпни за ограниченията на плътта.
Бог, обаче, е многомилостив и Любовта му е еднаква към всички - и грешни и безгрешни. Той иска всички да успеят. Затова изпраща Христос, както и всички други велики Учители / Беинса Дуно в България/. Първо за да могат хората да почувстват красотата и чистотата на Светлината, да я пожелаят като път на развитие. Второ защато тази Светлина прави явни греховете и отклоненията от прекрасните предначертания за Човечеството. Трето за да поеме част от греховете на хората и да освободи пътя на Светлината към тях.

Какво представлява светът в момента. Той се управлява от шепа хора, в които са съсредоточени огромни финансови средства. Правилата на управление включват запазването на световното господство на тази шепа индивидуалисти, заради собственото им благо и его. Това са законите, които управляват съвременното общество и които правят милиарди хора нещастни.  Това са съвременните "богове на парите, славата, господството, тиранията, алчността, лакомията, безскрупулната измама, подлостта", на които се кланяме. Заради тях загърбихме Светлината на Словото и пожънахме мрака.

Как е придобита тази власт? На базата на окултни знания, които са използвани за манипулиране на съзнанието и за собствени облаги. Нарушен е принципът на Любовта. Бог няма за цел да ограничава достъпа на знание. Той сам изпраща напредналите да обучават изоставащите. Но знанието се дава според съзнанието, защото благата му са за всички.

pandor.blog.bg/lichni-dnevnici/2011/06/10/metodi-na-samovyzpitanie-beinsa-duno.762684



Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: pandor
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1031981
Постинги: 329
Коментари: 149
Гласове: 281
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930